
Property of a Lady
Emerald, ruby and pearl necklace, Faraone, and a gold demi-parure (Collana con smeraldi, rubini e perle, Faraone, e una demi-parure in oro)
Lot Closed
October 7, 03:01 PM GMT
Estimate
4,200 - 7,000 EUR
Lot Details
Description
Property of a Lady
Faraone
Emerald, ruby and pearl necklace, Faraone, and a gold demi-parure
(Collana con smeraldi, rubini e perle, Faraone, e una demi-parure in oro)
Comprising: a necklace designed as a snake, the head set with pear-shaped and calibre-cut emeralds and rubies, enhanced with pearls, length approximately 400mm, signed Faraone, Italian assay mark for gold, a pair of gold earrings, each set throughout with gold beads, later added a pair of ear clips and a ring of similar design, size 52, together with a case stamped Faraone.
(Comprendente: una collana disegnata come un serpente, testa decorata con smeraldi e rubini di taglio a goccia e calibrati, perle, lunghezza approssimativa 400mm, firmata Faraone, punzone dell'oro, di epoca posteriore un paio di orecchini e un anello en suite, misura 52, custodia in legno firmata Faraone.)
To view Shipping Calculator, please click here
( Nel 1959 come riportato in molte riviste dell'epoca , Raffaele Faraone venne insignito del premio Diamonds International Awards a New York. Il premio venne ritirato in sua vece dall'amico Harry Winston con il quale condivideva la passione per i gioielli. )