MI0317

/

Lot 36
  • 36

Marino Marini

Estimate
80,000 - 100,000 EUR
Log in to view results
bidding is closed

Description

  • Marino Marini
  • Donna seduta
  • firmato con timbro MM
  • bronzo
  • h cm 44
  • Eseguito nel 1947 in 3 esemplari

Provenance

Galleria Gian Ferrari, Milano
Ivi acquistato dall'attuale proprietario nel 1989

Condition

This work is in very good condition. There are few traces of natural oxidation, as visible in catalogue illustration.
"In response to your inquiry, we are pleased to provide you with a general report of the condition of the property described above. Since we are not professional conservators or restorers, we urge you to consult with a restorer or conservator of your choice who will be better able to provide a detailed, professional report. Prospective buyers should inspect each lot to satisfy themselves as to condition and must understand that any statement made by Sotheby's is merely a subjective, qualified opinion. Prospective buyers should also refer to any Important Notices regarding this sale, which are printed in the Sale Catalogue.
NOTWITHSTANDING THIS REPORT OR ANY DISCUSSIONS CONCERNING A LOT, ALL LOTS ARE OFFERED AND SOLD AS IS" IN ACCORDANCE WITH THE CONDITIONS OF BUSINESS PRINTED IN THE SALE CATALOGUE."

Catalogue Note

[...] Avete mai visto, da vicino, com'è fatto un corpo femminile inventato da Marino? Non è magro, non è grasso, ma è giudiziosamente un corpo nutrito con l'acqua, il sale, gli zuccheri, l'aria che passava di là insieme a quel tanto di ineffabile che fa di una donna un essere del tutto speciale, mai abbastanza amato e quindi lavorato, con gli occhi, con le dita, con le labbra. Fintanto che questa Pomona smetta di stare dritta in piedi ma venga anche presa dal desiderio di dormire, dal languore, dalla stanchezza di stare dritta in piedi visto che, per certe Pomone fatte negli anni Quaranta, sarebbe più che giusto si lasciassero andare per riposare e farsi guardare come sono fatte da addormentate. [...]
Giorgio Soavi